Recenze CD: Beethovenův Egmont s Dirkem Kaftanem a Beethoven Orchester Bonn u MDG

23.05.2019

No řekněte, kdo z nás by nechtěl být Lamoral Egmont? Ano, nikdo. A to i přesto, že je tak slavný. A navíc, žít v blízkosti někoho tak primitivního, jako byl Filip II., zvednutí ruky nenapomáhá. Tak jak psal kolega o zasnění se o přítomnosti hudební události roku 1924, tak píši já o zasnění se, být alespoň chvilku slavným vojevůdcem - v mém případě vojevůdkyní. Byla vůbec někdy nějaká?

Značná část symfonického publika zná slavnou předehru Egmont, která se provádí a nahrává velmi často - vzhledem k blížícímu se Beethovenově velkému výročí lze ještě vyšší četnost očekávat. Méně známa je již kompletní hudba ke Goethově tragédii op. 84.

Jejím provedením nás u nahrávací společnosti MDG zaujatě provází německý dirigent Dirk Kaftan (narozen 1971) a abych vše taky vyjádřila časem, zde je to necelých čtyřicet šest minut, na kterých máme možnost se seznámit jak s Beethovenovou partiturou, tak se zvukem Beethoven Orchester Bonn. Tento ansámbl hraje dobře, nevybočuje ovšem nijak z hranic, které vnímám jako samozřejmost. Jednoduše má svůj styl, charakteristický zvuk, pěkně čitelné nástrojové sekce a velmi dobrého dirigenta, který jej řídí.

No řekněte, kdo z nás by nechtěl být Lamoral Egmont? Ano, nikdo. A to i přesto, že je tak slavný. A navíc, žít v blízkosti někoho tak primitivního, jako byl Filip II., zvednutí ruky nenapomáhá. Tak jak psal kolega o zasnění se o přítomnosti hudební události roku 1924, tak píši já o zasnění se, být alespoň chvilku slavným vojevůdcem - v mém případě vojevůdkyní. Byla vůbec někdy nějaká?

Značná část symfonického publika zná slavnou předehru Egmont, která se provádí a nahrává velmi často - vzhledem k blížícímu se Beethovenově velkému výročí lze ještě vyšší četnost očekávat. Méně známa je již kompletní hudba ke Goethově tragédii op. 84.

Jejím provedením nás u nahrávací společnosti MDG zaujatě provází německý dirigent Dirk Kaftan (narozen 1971) a abych vše taky vyjádřila časem, zde je to necelých čtyřicet šest minut, na kterých máme možnost se seznámit jak s Beethovenovou partiturou, tak se zvukem Beethoven Orchester Bonn. Tento ansámbl hraje dobře, nevybočuje ovšem nijak z hranic, které vnímám jako samozřejmost. Jednoduše má svůj styl, charakteristický zvuk, pěkně čitelné nástrojové sekce a velmi dobrého dirigenta, který jej řídí.