Moje druhá podrobná recenze na sluchátka v kombinaci s konkrétně zvolenými alby několika hudebních žánrů tentokrát pokračuje u značky SIVGA. Pokud tento brand neznáte, ihned přiznávám, že jsem na tom ještě před zhruba měsícem nebyl jinak. Jsem nyní ovšem rád, že se situace změnila a mně se do rukou dostal materiál, který z ruky jen tak nepustím....

Podat si Jakuba Hrůšu ve dvojím podání, zde nové album labelu BR KLASSIK a stejně nové dvojalbum labelu TUDOR (ve spolupráci s BR KLASSIK), není nikdy na škodu. Zmíníme se i o Jiřím Bělohlávkovi. Jakub Hrůša je naší dirigentskou pýchou, dirigentem velkého záběru, který snad jednoho dne dospěje i k tomu, aby dirigoval dílo jako je Wagnerův Prsten...

V našem přehledu sluchátek se stručně zmiňujeme o značce Yamaha, konkrétně o modelu HPH-MT5. Ten byl na trh uveden spolu s HPH-MT8 před pár lety a doplnil tak model MT7, jenž se k zákazníkům dostal o něco dříve. Zcela zásadní rozdíl je, že MT7 nemá odpojitelný kabel a jiný je též tvar nástavců mušlí, který je kruhový oproti elipsovitému, což...

Vítáme u nás CHANDOS, britský label, na který se chceme více a více zaměřovat, protože má zase trochu jiný umělecký, ediční a zvukový rukopis než nahrávací společnosti, které jsou nám do této chvíle více známé. Samo sebou jsme se v minulých letech a desetiletích setkali s velkým množství nahrávek této značky (zmiňme určitě velkolepé snímky pánů...

S počátkem roku 2020 vydavatelství BR KLASSIK opět vzdává poct lotyšskému maestrovi, který za sebou nechal nespočet nahrávek, nahrávek, které nesou punc výjimečnosti jak co do kvality umělecké, tak co do kvality technické. Jednoho z nejbrilantnějších mužů taktovky jednadvacátého století máme naštěstí zaznamenáno ve špičkovém zvuku. Co bychom...

Bohatá diskografie lotyšského dirigenta Andrise Nelsonse není jen o audio záznamech, nýbrž i o těch, kdy můžeme jednoho z velkých mužů taktovky spatřit i na vlastní oči prostřednictvím obrazovky. DVD a lépe Blu-ray z lipského Gewandhausu je možno získat díky labelu Accentus, který se koncertním záznamům věnuje pravidelně. Chvályhodné a přínosné.

Velmi krátce po sobě, a to v roce 2019, spatřily světlo světa dvě krabičky, které nesou jména hudebního skladatele Antona Brucknera. Vzhledem k okolnostem jeho života sice Brucknera zas až tak jako skladatele brát nelze, jeho devět symfonií, jako vedlejší produkt jeho žití, patří ovšem k tomu nejfantastičtějšímu, co lidské počínání přineslo.

Když se mi do rukou dostal nový titul labelu Accentus, který je na dvou DVD discích kompletně zaměřen na dílo amerického skladatele Charlese Ivese (1874 až 1954), měl jsem vedle radosti z dokumentu jako takového i radost z možnosti poznat nastudování díla jménem Universe incomplete, které v roce 2018 v Bochumi nastudoval režisér Christoph Marthaler...

Vídeňská Volksoper neboli VOLKSOPERwien je zahalena do Štěpánky Pučálkové a český návštěvník známe rakouské scény na to může být náležitě pyšný. Fotka s plakátem, billboardem či plachtou, na které se naše pěvkyně nachází, na rozdíl od běžného života, ve stavu strnulém, je ideální příležitostí pro společné foto. Tématem dnešních dojmů z Lidové...

Do Saské Kamenice je to blízko, blizoučko a zdejší baletní soubor má kouzlo, které se takřka blíží dokonalosti. A není třeba hovořit jen o té technické, "odborné" a obecné, která je dána vysokou úrovní tanečníků celkově. Panuje zde totiž očividná tvůrčí a přátelská atmosféra, která je věrně přenášena do vnímavého a zainteresovaného publika, které...

Label audite je výjimečný svým zvukem a toto tvrzení platí doslova ve dvou směrech. Jedním zvukem je myšlena kvalita a zvukový podpis každé jednotlivé nahrávky, za kterou vždy stojí Ludger Böckenhoff - zvukový mistr a majitel labelu. Není to plácání prázdnými slovy, kdo jednou slyšel nějaký snímek od audite a srovná jej třeba s produkcí DG, vítěz v...

Šípková Růženka, pro někoho možná Spící krasavice (po sousedsku Dornröschen) může mít mnoha zpracování, klasiku zažijete všude, to je pravda, možná právě proto se jiným směrem vydal soubor Lipského baletu a v choreografii Jeroena Verbruggena připravil premiérový večer, který se mi v mnohém líbil, též ale v mnohém nelíbil.

Zemřel Mariss Jansons, jeden z dirigentských velikánů, kterého se České filharmonii nikdy nepodařilo získat ke spolupráci a budiž to jeden z největších manažerských prohřešků v dějinách kultury v ČR. Sám jsem jej zažil čtyřikrát. Prvně s Oslo philharmonic na Pražském jaru 2002, podruhé se Symfonickým orchestrem Bavorského rozhlasu na Pražském jaru...